Some wear Leather, Some Wear Lace: The Worldwide Compendium of Postpunk and Goth in the 1980’s

Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

• Some wear Leather, Some Wear Lace: The Worldwide Compendium of Postpunk and Goth in the 1980’s

Nachdem Mick Mercer ja bereits mitte der 90er mit seinem "Gothic Rock" Buch der Musikrichtung ein Denkmal gesetzt, gibt es endlich mal ein Buch das sich ganz klar den Post Punk Jahren widmet. Diese sind ja bis heute eher schlecht vertreten im Bücherregal. Es wird natürlich einige Überschneidungen in den beiden Büchern geben, immerhin kann man diese beiden eng verbundenen Stilblüten auch nicht ganz sauber trennen.

Hier mal der Teaser Text von der Webseite. Schade, die Crowd Funding Kampange ist bereits vorbei, da hät ich gern was gespendet.

postpunkproject.com

A. Harriman & M. Bontje, Some wear Leather, Some Wear Lace: The Worldwide Compendium of Postpunk and Goth in the 1980’s (Intellect Ltd / University of Chicagco Press, 2014)

A VISUAL AND ORAL HISTORY OF POSTPUNK AND GOTH It was a scene that had many names: some original members referred to themselves as punks, others new romantics, new wavers, the bats, or the morbids. ‘Goth’ did not gain lexical currency until the late 1980s. But no matter what term was used, ‘postpunk’ encompasses all the incarnations of the 1980s alternative movement. Some Wear Leather, Some Wear Lace is a visual and oral history of the first decade of the scene. Featuring interviews with both the performers and the audience to capture the community on and off stage, the book places personal snapshots alongside professional photography to reveal a unique range of fashions, bands, and scenes.A book about the music, the individual, and the creativity of a worldwide community rather than theoretical definitions of a subculture, SOME WEAR LEATHER, SOME WEAR LACE considers a subject not often covered by academic books. Whether you were part of the scene or are just fascinated by different modes of expression, this book will transport you to another time and place.

THE BIRTH OF THIS BOOKPROJECT: ‘THE POSTPUNK PROJECT’"There is still a misconception among people and in the media where goth originated from. (…) there are many collection, exhibitions, documentaries and books on the punk years, but the postpunk years are still underexposed"While the punk scene was ‘legendarized’ the ’80s goths and postpunks were forgotten. Lately the original scene started to live again among the original goths who rediscovered their postpunk vinyl or found back their old goth mates through internet. This past decade young people started to show great interest in the original goth scene and long to have a more complete image of this ’80s scene. This is the trajectory in which to launch a large project about postpunk THE POSTPUNK PROJECT in order to collect the evidence of this creative, influential scene of the 1980’s.

• Alex schrieb:

Ich finde, daß auch der Post-Punk mit Simon Reynolds "Rip It Up And Start Again - Postpunk 1978 - 1984" (das auch in deutscher Übersetzung erschienen ist) schon mit einem qualitativ sehr guten Werk vertreten ist.

Das stimmt . Ausser diesem Buch gibt es aber relativ wenig brauchbares Material. Bei dem Buch muss man vor allem aufpassen welche Version man erwischt. Da ist eine gekürzte Ausgabe im Verkauf.
    • Na sowas.... ich hab das Ding eigentlich seit einer Weile auf dem Schirm. Du kennst nicht zufällig die Unterschiede, ISBN, Seitenzahl (obwohl man eigentlich nur ein wenig größer drucken müsste, um mehr Seiten rauszubekommen) oder evtl. ein geändertes Cover?
      DRINK COFFEE - do stupid things faster with more energy
    • Das Taschenbuch hier st die gekürzte Fassung.
      Leider habe ich im Moment nur einen Link zur deutschen Ausgabe, die aber dann wohl vollständig ist. Zumindest soweit ich weiß.

Aber wo Du gerade fragst, ich hätte auch noch ne Frage.
      Martina hatte doch mal ein Buch wo New Wave/Punk Vinyl Veröffentlichungen nach Ihrer Veröffentlichung sortiert waren. Das ganze war quasi als Kalender Darstellung gedruckt. Hast Du ne Ahnung wie das Buch heisst?
    • Holladiewaldfee, was'n geradezu elefantöses Gedächtnis, das ist ja nun wirklich 'ne ganze Weile her. :D
      Ich komme gerade selber nicht darauf, aber ich werde die Frau Zett bei nächster Gelegenheit mal darauf ansprechen. Ich kann aber nicht genau sagen, wann das sein wird, da sie durch den Schichtdienst nicht so leicht zu packen ist.

Aber ich werde mich kümmern, versprochen.
    • X-RayCAT schrieb:

Holladiewaldfee, was'n geradezu elefantöses Gedächtnis, das ist ja nun wirklich 'ne ganze Weile her. :D
      Ich komme gerade selber nicht darauf, aber ich werde die Frau Zett bei nächster Gelegenheit mal darauf ansprechen. Ich kann aber nicht genau sagen, wann das sein wird, da sie durch den Schichtdienst nicht so leicht zu packen ist.

Aber ich werde mich kümmern, versprochen.

Vielen Dank schon mal im vorraus.

Hatte seinerzeit schon versucht da irgendwie ran zu kommen, aber leider ohne Erfolg . Das ist danach dann immer auf meiner Liste geblieben. Nur den Namen hab ich dann tatasächlich irgendwann verbummelt und such das mal im Netz!... No Chance :)
    • Kam gerade über Tumblr rein: Preorder läuft

Dear followers: secure yourself a copy of Some Wear Leather, Some Wear lace
      (There are only 700 copies and 200 are now gone before the
      release!). You can pre-order from the following websites. For Amazon
      you’ll need a creditcard.

USA:
      Amazon usa

UNITED KINGDOM:
      Amazon UK
      Intellect publishing

EUROPE:
      Book depository
      Or: try european Amazon stores.

Stay
      aware, search for the fair price options and avoid overpriced ones. The
      acceptable price of the book is between 35$ - 45$ / 24 pounds - 35
      pounds / 30 - 40 euro.

You may also want to buy a copy at our releaseparty in Berlin, 19 september.
    • I got it! ^^

Punk Diary 1970-79: "The beginning of punk in 1970. There are
      over 2,000 music news entries and 1,000 recordings detailed. Rare
      records are annotated with details."

Post-Punk Diary 1980-1982: "The mutation of punk into the thrash and Oi! movements, the rise of the New Romantic movement with groups like Duran Duran, Visage and Spandau Ballet. America heard new music from Boy George, R.E.M., 10,000 Maniacs, and The Bongos.
      Although it only covers three years in music, this complete day-by-day
      diary includes over 900 bands and in excess of 3,300 records."

Punk Diary 1970-82: The above two books combined into one publication.

(Quelle: Wikipedia-Artikel üder den Autor George Gimarc)
    • X-RayCAT schrieb:

I got it! ^^

Punk Diary 1970-79: "The beginning of punk in 1970. There are
      over 2,000 music news entries and 1,000 recordings detailed. Rare
      records are annotated with details."

Post-Punk Diary 1980-1982: "The mutation of punk into the thrash and Oi! movements, the rise of the New Romantic movement with groups like Duran Duran, Visage and Spandau Ballet. America heard new music from Boy George, R.E.M., 10,000 Maniacs, and The Bongos.
      Although it only covers three years in music, this complete day-by-day
      diary includes over 900 bands and in excess of 3,300 records."

Punk Diary 1970-82: The above two books combined into one publication.

(Quelle: Wikipedia-Artikel üder den Autor George Gimarc)

großartig. danke nochmal. dann kann ja jetzt die suche beginnen.